Motorový vůz 843

Samonosná ocelová svařovaná vozová skříň lehké konstrukce s průchozími čely je rozdělena na dvě čelní průchozí stanoviště strojvedoucího, dva nástupní prostory, dva oddíly pro cestující a zavazadlový oddíl, který je vybaven dvěma zvedacími plošinami pro přepravu cestujících na invalidním vozíku. Pro přepravu imobilních občanů je upraveno i WC a část většího oddílu pro cestující, kde jsou v prostoru pro invalidní vozík také tři z pěti sklopných sedaček. Vytápění vozu je teplovzdušné, pomocí centrálního vytápěcího agregátu a s případným využitím odpadního tepla od spalovacích motorů. Vytápěcí systém bez ohřevu vzduchu zajišťuje i nucené větrání, které je doplněno střešními ventilátory a polospouštěcími okny; obě stanoviště strojvedoucího jsou klimatizována.
Přirozeně chlazené brzdové odporníky jsou uloženy na střeše vozu. Vůz je vybaven centrálním řídicím počítačem, který mj. umožňuje automatickou regulaci rychlosti jízdy. Řídicí systém vozu dovoluje také vícenásobné řízení dvou motorových vozů z jednoho stanoviště, ovládání soupravy z řídicího vozu a ovládání dveří přípojných vozů dalších řad (zejména 010 a odvozených či 042 a 056).

Prototypový vůz koncepčně vycházející z vozů řady 842 byl dokončen v létě roku 1995, montážní pracoviště opustil zřejmě dne 28.6.1995 a poprvé se veřejně představil 25.8.1995 v Praze při oslavách 150. výročí trati olomoucko-pražské.

Zdroj: www.vlaky.net

Se svým kamarádem, jsem konzultoval rozdíly mezi mot. vozy 842 a 843 co se týká vnějšího vzhledu a tak se zrodila myšlenka ...

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky