Motorový vůz 843
Samonosná ocelová svařovaná vozová skříň lehké konstrukce s průchozími
čely je rozdělena na dvě čelní průchozí
stanoviště strojvedoucího, dva nástupní prostory, dva oddíly pro
cestující a zavazadlový oddíl, který je vybaven dvěma zvedacími
plošinami pro přepravu cestujících na invalidním vozíku. Pro přepravu
imobilních občanů je upraveno i WC a část většího oddílu pro cestující,
kde jsou v prostoru pro invalidní vozík také tři z pěti sklopných
sedaček. Vytápění vozu je teplovzdušné, pomocí centrálního vytápěcího
agregátu a s případným využitím odpadního tepla od spalovacích motorů.
Vytápěcí systém bez ohřevu vzduchu zajišťuje i nucené větrání, které je
doplněno střešními ventilátory a polospouštěcími okny; obě stanoviště
strojvedoucího jsou klimatizována.
Přirozeně chlazené brzdové odporníky jsou uloženy na střeše vozu. Vůz je
vybaven centrálním řídicím počítačem, který mj. umožňuje automatickou
regulaci rychlosti jízdy. Řídicí systém vozu dovoluje také vícenásobné
řízení dvou motorových vozů z jednoho stanoviště, ovládání soupravy z
řídicího vozu a ovládání dveří přípojných vozů dalších řad (zejména 010 a
odvozených či 042 a 056).
Prototypový vůz koncepčně vycházející z vozů řady 842 byl dokončen v létě roku 1995, montážní pracoviště opustil zřejmě dne 28.6.1995 a poprvé se veřejně představil 25.8.1995 v Praze při oslavách 150. výročí trati olomoucko-pražské.
Zdroj: www.vlaky.net
Se svým kamarádem, jsem konzultoval rozdíly mezi mot. vozy 842 a 843 co se týká vnějšího vzhledu a tak se zrodila myšlenka ...