Řídící vůz 943
Vůz řady 943 je svou konstrukcí samostatný řídicí vůz pro nezávislou trakci a je určen pro vratné soupravy rychlíků, spěšných a osobních vlaků na hlavních neelektrizovaných tratích.
Oproti koncepci motorového
vozu řady 843 jsou u vozu řídicího (i přípojného) použity podvozky typu
95 V s kyvnými rameny. Podvozky mají primární vypružení ocelovými
pružinami, sekundární vzduchovými membránovými pružinami. Jsou vybaveny
kotoučovou brzdou se dvěma kotouči na nápravě a protismykovým zařízením.
Stanoviště strojvedoucího v
řídicím voze odpovídá stanovišti motorového vozu řady 843, avšak není
konstruováno jako průchozí. Systém řízení, který je v řídicím voze
použit, umožňuje jeho provoz také s motorovými vozy řad 842 a 854. Skříň
vozu má kromě stanoviště strojvedoucího tři oddíly pro cestující a dva
nástupní prostory. Vnitřní uspořádání a vybavení interiéru vozu je
zřejmé z jeho typového výkresu a snímků, které uvádím v galerii k této
stati
.
Vnější dveře vozu do
nástupních jsou předsuvné se sklopným schůdkem a jsou ovládány (stejně
jako dveře z nástupních prostorů do oddílů pro cestující)
mikroprocesorem pomocí tlačítek a opatřeny také "světelnou závorou"
chránicí osoby před přivřením. Otevírání vnějších dveří je automaticky
blokováno při rychlosti nad 5 km/h. Oddíly pro cestující jsou vytápěny
teplovzdušným naftovým agregátem, kabina strojvedoucího má samostatný
vytápěcí agregát a navíc i klimatizaci. K výbavě vozu patří rovněž
centrální vozový a diagnostický počítač.
Zdroj: www.vlaky.net