Řídící vůz 943

Vůz řady 943 je svou konstrukcí samostatný řídicí vůz pro nezávislou trakci a je určen pro vratné soupravy rychlíků, spěšných a osobních vlaků na hlavních neelektrizovaných tratích.

Oproti koncepci motorového vozu řady 843 jsou u vozu řídicího (i přípojného) použity podvozky typu 95 V s kyvnými rameny. Podvozky mají primární vypružení ocelovými pružinami, sekundární vzduchovými membránovými pružinami. Jsou vybaveny kotoučovou brzdou se dvěma kotouči na nápravě a protismykovým zařízením.
Stanoviště strojvedoucího v řídicím voze odpovídá stanovišti motorového vozu řady 843, avšak není konstruováno jako průchozí. Systém řízení, který je v řídicím voze použit, umožňuje jeho provoz také s motorovými vozy řad 842 a 854. Skříň vozu má kromě stanoviště strojvedoucího tři oddíly pro cestující a dva nástupní prostory. Vnitřní uspořádání a vybavení interiéru vozu je zřejmé z jeho typového výkresu a snímků, které uvádím v galerii k této stati .
Vnější dveře vozu do nástupních jsou předsuvné se sklopným schůdkem a jsou ovládány (stejně jako dveře z nástupních prostorů do oddílů pro cestující) mikroprocesorem pomocí tlačítek a opatřeny také "světelnou závorou" chránicí osoby před přivřením. Otevírání vnějších dveří je automaticky blokováno při rychlosti nad 5 km/h. Oddíly pro cestující jsou vytápěny teplovzdušným naftovým agregátem, kabina strojvedoucího má samostatný vytápěcí agregát a navíc i klimatizaci. K výbavě vozu patří rovněž centrální vozový a diagnostický počítač.

Zdroj: www.vlaky.net

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky